ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО
МОРСЬКИЙ ТОРГОВЕЛЬНИЙ
ПОРТ ЮЖНИЙ
  Колектив порту Южний обговорив гострі питання концесі та днопоглиблення з представниками МІУ та АМПУ
Дата публікації: 05.10.2018

4  жовтня в ДП МТП «Южний» обговорили аспекти пре-ТЕО концесії  та перспективи днопоглиблювальних робіт в акваторії порту. Участь у зустрічі з колективом та керівництвом держстивідора взяли керівник Департаменту реформування та функціонування морського та річкового транспорту Мінінфраструктури  Олександр  Басюк, фахівець RST  Анатолій Тіменко, в.о. начальника ДП «АМПУ» Райвис Вецкаганс, головний інженер Южненської філії АМПУ Віталій  Ліпський,  голови профспілок підприємства Сергій Спіцин та Сергій Маслов.

Бурхливі обговорення стосувались створення рівних, з приватними стивідорами, умов перевалки вантажів та вартості портових зборів, після проведення днопоглиблення підхідного каналу біля причалів №18-22 компанії ТІС до 19 метрів, цільове використання коштів із бюджету  держпідприємства на підтримку приватного стивідора ТІС - конкурента ДП МТП «Южний», необхідність першочергового втілення інвестиційних проектів для ДП МТП «ЮЖНИЙ».

Зустрічі проведено у двох форматах: велика робоча нарада з численним трудовим колективом на території вантажно-розвантажувального району і нарада із керівниками основних виробничих підрозділів та головами профспілок ДП.

Працівники ВРР-2 підприємства та профспілки ДП висловили занепокоєння фактом укладання меморандуму між приватним стивідором ТІС та держпідприємством АМПУ щодо днопоглиблення підхідного каналу акваторії біля причалів№18-22 ТІС до 19 метрів. Портовики державного стивідора вбачають в цьому перспективи зменшення обсягів перевалки вантажів та, як наслідок, скорочення працівників, зниження відрахувань до бюджетів – державного та місцевого, що неминуче призведе до знищення держпідприємства та погіршення рівня життя в місті Южний.

У своїх виступах робітники підприємства акцентували, що ДП АМПУ вже  інвестувало в приватного стивідора ТІС вже близько 2 млрд на днопоглиблення біля причалу №25 для будівництва зернового терміналу, згідно меморандуму днопоглиблення підхідного каналу акваторії біля причалів №18-22 ТІС буде коштувати ще 2 млрд грн. До того ж ТІС має 50% знижки та 50% розщеплення портових зборів. Натомість, ДП Южний не отримує підтримки для створення власного вугільно-рудного комплексу, та не має змоги інвестувати в свій розвиток через те, що 75% прибутку перераховує до державного бюджету. Проект днопоглиблення біля причалів, на яких перевантажує ДП, до проектних 21 метрів вимагає першочергового повного виконання. Причали ДП також потребують інвестування з боку АМПУ на проектування та  реконструкцію. Все це, на думку портовиків, створює нерівні конкурентні умови для державного стивідора вже сьогодні та не дає розвитку у майбутньому.

Представники АМПУ та міністерства змогли відповісти на частину питань працівників, домовились про продовження діалогу і більш активне включення робітників ДП у вирішення питань пов'язаних із  подальшою долею підприємства.

Прямий  діалог із фахівцями RST відбувся і з питань пре-ТЕО концесії, як кураторами проекту, який жваво обговорюється у колективі держпідприємства. Робітники виказали занепокоєність щодо спірних моментів пре-ТЕО концесії, зокрема запланованої кількості працівників, визначеної у документі, прогнозованих обсягів перевалки, основних сценаріїв можливого концесійного проекту, обсяги можливого залучення інвестицій.

«Проекти, які сьогодні реалізує МІУ вимагають постійного діалогу із колективом, профспілками і адміністрацією. Я вдячний колегам із МІУ, АМПУ та RST за участь у зустрічі,  роз’яснення  поточної ситуації із концесією та днопоглибленням в українських портах. Звичайно колектив, а в ДП працює понад 2700 працівників,  занепокоєний майбутнім підприємства і збереженням соціальних гарантій. На частину питань одразу отримали відповіді, решта – потребують опрацювань та аналізу. Сподіваємось, що в МІУ прислухаються до зауважень портовиків та разом зробимо все, щоб найгірші побоювання колективу не справдились, а порт №1 надалі продовжував успішно працювати»,  -  сказав в.о. директора ДП «МТП «Южний» Анатолій Яблунівський.

«Ми розуміємо стурбованість трудового колективу в зв'язку з обговоренням можливості передачі його в концесію майбутнього підприємства і збереження робочих місць. Для того, щоб процес роботи над проектом концесії був максимально прозорим, представники керівництво порту, профспілки включені і в обов'язковому порядку будуть брати участь в засіданнях робочої групи з підготовки ТЕО. Ваша активна позиція дозволить максимально врахувати інтереси працівників підприємства при аналізі ефективності проекту концесії. Необхідно налагодити постійний діалог і надавати людям інформацію з перших рук", - впевнений в.о. начальника ДП «АМПУ» Райвис Вецкаганс.

За результатами нарад прийнято рішення провести ряд додаткових зустрічей керівників структурних підрозділів з колективами щодо роз’яснення умов, строків та механізму реалізації проекту концесії ДП, залучити для обговорення питань міського голову м. Южне та представників трудового колективу,  збільшити інформування з теми.